12 Eylül 2015 Cumartesi

Girizgah

Merhabalar değerli arkadaşlar. İşbu sayfa hayatımın en büyük macerası olması muhtemel YLSY sürecimi konu almaktadır. Allah'tan bir sıkıntı olmazsa önümüzdeki 4 yıl süresince YLSY ile ilgili tecrübelerimi, gezip gördüğüm yerleri ve naçizane fikirlerimi burada dile getirmeyi planlıyorum. 

Bu işi ilk önce Macaristan'da Erasmus yaptığım süreçte denemiştim. Orada yazdığım yazıların bazı insanların işine yaradığını görmem ve daha da önemlisi arada yazdıklarımı okuduğumda, hayatımın yaşadığım andan fazlası olduğunu görmem bu bloğu oluşturmamda etkili oldu. Her ne kadar bir karar vermiş olsam da uygulama safhası, bir Türk'ün her işinde olduğu gibi biraz uzun sürdü. Bu süreçte elbette YLSY ile ilgili işlemlerin yoğunluğu, vize ve yol hazırlıkları gibi oldukça yoğun da bir süreçten geçmek durumunda kaldım. Velhasıl uzun ve yorucu bir o kadar heyecanlı bir sürecin sonunda dün itibari ile Londra'ya gelerek, hayatımın belki de en büyük macerasına başlamış oldum.

Giriş yazısını çok uzatmak istemiyorum ancak son olarak sayfanın ismine değinmek istiyorum. Sayfanın ismini bir zamanlar hakkında ödev hazırladığım 28. Mehmet Çelebi'ye öykünerek oluşturdum. Kendisi Osmanlı'nın batıya atadığı ilk daimi elçi olarak bilinir ki görevini Paris'te ifa etmiştir. Yazdığı sefaretnameyi zevkle okumuş, başından geçen olaylar ve özellikle kadınlar konusunda söylediklerine tebessüm etmiştim. Öyle ki kendisinin "yurt dışında Türk erkeklerinin çok gideri var" geyiğinin atası olduğunu iddia edebilirim. Sonuç olarak ben de kendisi gibi naçizane kendimi devletin batıyı anlamak için yurt dışına gönderdiği insanlardan biri olarak addediyorum. Bu doğrultuda böyle bir isim oluşturuş oldum. Umarım "bu ne hacı yaa" gibi laflardan daha kötüleri geçmiyordur içinizden.

Velhasıl kelam umarım bu sayfa benim hep güzel hatıralarımı paylaşacağım, okuyanların da bir işine yarayacağı bir sayfa olur. İlk yazımda başlangıcından bu güne kadar YLSY sürecinde yaşadıklarımı anlatacağım. İlk yazının günahı olmaz, selametle... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder